torek, 23. november 2010

Draga Pletilja, koliko je vredno Tvoje delo II

Pomembna opomba pred branjem:

Tale Mala šola podjetništva je namenjena tistim Pletiljam (Kvačkaricam, Čestitkaricam, Šiviljam, Keramičarkam, Kuharicam,... you name it), ki jih je njihov hobi tako prevzel, da si želijo postati Pletilje Podjetnice.
A nič ne bo narobe, pravzaprav bi bilo silno fino, če bi se v tole pisanje zakopale vse Rokodelke, ki nimajo nobenega namena postati Podjetnice, a svoje dragocene stvaritve na šverc prodajajo napol zastonj.

Imejte se rade punce! Pa tisto, kar ustvarite tudi.


Zdaj, ko so ti znana kruta DEJSTVA, veselice na to temo še ni konec.

Je ne more biti.

Tisti evro na uro te bo tepel in mlatil, dokler ne boš izmučena sedla dol in žalostno spoznala, da tako krutega šefa kot si ti, pa v življenju še nisi imela.

A kar je daleč najbolj žalostno:

tvoje srčno veselje ob tem delu bo počasi začelo plahneti

Ker zdaj boš vsa v skrbeh, od kod vzeti, kako plačati, kaj storiti.

Mislim, da ne potrebuješ matematike, da ti takoj postane jasno, da si s tako postavljeno ceno ne moreš privoščiti 

ničesar.

A, ker te imam na sumu, da si še vedno vsa v oblakih (kot sem bila jaz) in si misliš bom že, naj ti natrosim še nekaj veselih novic na to temo. 

Ja, ja, saj vem. Zdaj nekatere že razmišljate, da tale Mateja pa ni takšna kot ve. Da je že preveč s tem denarjem obsedena, takšne pa me, Pletilje nismo. Ali ni že dovolj tistih požrešnih biznismenov, ki so zafurali naš svet? A zdaj bomo pa še me take??? No, no, no, jaz že ne. Jaz nisem pogoltna. Meni ni treba veliko. Jaz to delam iz čistega veselja.

Jaz tudi.
Ampak, draga Pletilja, če bi bila rada Pletilja Podjetnica, bodo cifrice še kako pomembne zate. 

Zdaj si pa predstavljaj tole:

Svoje veselourice si torej ovrednotila z 1 evrom.
Vendar NE po tisti formuli, ki z 1€/uro dela vsaj NEKAJ prinese nazaj za tvoje delo. Ne, v mislih imam tisto tvojo ceno, ki si jo verjetno tako postavila, kot jaz:

material + ure dela = končna (maloprodajna) cena 

Zdaj pa so te nekje prijazno povabili, da svoje izdelke tržiš v njihovi spletni trgovini. Ali celo taki, tapravi, fiizični. Juhuuu, smo že na konju!

Prej pod konjem. Na tleh. V luknji.

Reši ta zagonetni rebus:

Kako boš zdaj od tiste svoje cene (ki dela zgubo, remember?) dala 30, 35, 40% rabata?

 Takole, draga Pletilja. Dajem ti domačo nalogo. 

V komentar zapiši, koliko bi morala biti cena tvojega izdelka, če bi svoje delo ovrednotila po tisti čarobni formuli pod TOČKO 6.

Najprej vanjo vnesi tisti evro za uro dela.
Da ne bo prehudega šoka.

Potem si pa za hec nekam na vidno mesto nalepi slikico svojega prelestnega izdelka in znesek, ki si ga pravkar izračunala in, ki ga niti pogledati ne moreš, tako grešen je.

Zdaj pa zajemi sapo:

Vnesi v formulo za svoje delo 4€/uro.

Med vsemi Pogumnicami bom izžrebala eno, ki prejme kimono brezrokavniček (za dete, staro od 3-9 mesecev).


Rok za oddajo komentarja je 30. november.

Go, girl, go!

***
Za pomoč:

Vzemimo tisto mojo kapico, ki zdaj stane 24€ (maloprodajna cena - MPC).

Če bi si uro pletenja ovrednotila s 4€, bi bila MPC takšna:

material: 7€
delo: 6ur x 4€ = 24€
___________________
veleprodajna cena:  31€
maloprodajna cena: 62€

Dihaj, dekle, dihaj! :)

***
Nekaj nam je jasno, kajne: ključno vprašanje ni, kdo bo pa potem to kupil (ok, res so trenutno posebni časi, kriza all over, vendar se me zdajle učimo, kako SKROMNO preživeti s svojim podjetjem).  
No,o tem še kakšno rečemo.

12 komentarjev:

Tanja pravi ...

Si mi pa dala mislit. Že ob prejšnjem članku. Pa si nisem upala zračunati. Sedaj sem in sem ugotovila, da sem kar zadela ceno VPC 3 EUR. No, malo bo mogla še povelčati, ker sem po tvoji foruli računala 3,14 in sem zelo salbo ocenila potrebni čas. Sem sedaj požrta na denar ali cenim svoje delo?

byAB pravi ...

Allora...sprejmem izziv in...me je skoraj pobralo :-P...

izračunala sem za mojo OBOJ torbico, z nastavljivim pasom in poslikavo ter urno postavko 7€...in štela samo material...

(15€ + 28€)x2= 86 € veleprodajna

86€ x 2= 172 €.....Kdo bo pa kupec? :-/

Takšno prodajam po 35 €...torej sem zdaj dobila eno realno klofuto...

byAB pravi ...

Kaj lahko izbrišeš moj zgornji komentar...mislim, da sem si formulo narobe razložila :-P

In je moj seštevek 38 € za vele prodajo in 76 € za malo...

Kar je dosti bolj realno dosegljivo :-)

funchi pravi ...

Ana :)) Korajžno si se lotila, verjetno pa bi bila ta cena res prevelik šok za tvoje srce. Najbrž bomo za začetek zmogle kvečjemu to, da bomo v tisto formulo vnesle za uro dela 1€. Ampak, punce, poigrajte se vseeno še z mislijo, kakšna bi bila cena izdelka po tej formuli, če bi za svoje delo postavile urno postavko, recimo 4€...??? Bi šlo?

stella pravi ...

no jaz ne bom računala ker ne pletem, ne kvačkam, delam druge stvari, ma računica je ista....z eno besedo ne smem preračunavat koliko truda in dela vložimo v samopreživetje...s.p., mala in mikro pdojetja (vedno sem in bom najbolj cenila to vrsto podjetništva)
Primerjava:banka za eno plačilo zaračuna 0,80 eura; potem pa še mesečno zaračunajo nadomestilo, za en polog gotovine -1 eur; za prilive pa 0,10... pet plačil pa je 4 everčke brez pletilk..
Opomini za neplačila so 1,25 eur..
hudo.....

byAB pravi ...

Evo...s postavko 4 € sem dobila:

VPC= 31 €
MPC= 62 €...

Dokaj znosno...in seveda tu ni vštet čas, ki ga presedim pred PCjem in vse birokratske kvakule...ter potrošni material :-/...

Baia pravi ...

VPC 36,00 €
MPC 72,00 €

In to pri ogrlici v decoupage tehniki, kjer pač za natančnost porabiš precej časa ...
In ja, nočem razmišljat naprej, se tolažim, da je to moj hobby in se nikakor ne mislim ukvarjati samo s tem ... Joj, joj ...

Tine pravi ...

Drage kolegice, rokodelke. Dovolj bo pomisliti, koliko same plačujete za druge storitve ali razmislek, kako drugi obrtniki vrednotijo svoje delo - ali bolje, koliko zanj računajo. Ni treba iti daleč: frizurce, nohtki, serviserji takšni in drugačni itd. Če pomislim na delo serviserja, ki pri tem ne rabi uporabiti prav veliko domišljije, kreativnosti sploh ne, znanja pa tudi vse manj (ker se že vsaka stvar priključi na računalnik), za uro dela pa računajo krepko čez 20 EUR. Pa avte še vedno vsi vozimo na servise brez pretiranega nerganja. Danes živimo v okolju nasičenim s trgovci, katerih osnovni namen je itak en sam: poceni kupiti in drago - a še vedno poceni, prodati. Zadnjič je k Urški prišla punca, ki je kupila 5 ali 6 kosov oblačil za borih 15 EUR in potem plačala kakšnih 20, da ji je Urška popravila oblačila tako, da jih je lahko nosila. To kar počnete ve, ni serijska proizvodnja, to niso izdelki, ki bi jih za nekaj EUR prodajale trgovcem, ki bi potem na njih nabili svoje marže in se izgovarjali, da cena še vedno mora konkurirati izdelkom iz držav, kjer ne morejo zagotavljati osnovnih človekovih pravic in izkoriščajo revščino naroda (tudi otrok), da lahko oni na ta račun bogatijo. Vaše stvaritve se ne merijo s časom in količino porabljenega materiala, temveč z mero ljubezni in kreativnosti, ki ste jo v izdelek vložile, nenazadnje tudi z vašim odnosom do okolja, ko izbirate naravne materiale. Prodajate izdelke, ki jih ne more prodati nobena običajna trgovina - lastne izdelke. Bolj kot plačilo, ki ga boste za izdelek prejele vam je pomembno, da bo kupec z izdelkom zadovoljen. Žal pa živimo v svetu, kjer se na koncu vse izmeri v denarju. In če lahko zavarovalnice bolečino izmerijo v denarju, zakaj nebe ve v denarju mogle izmeriti vašega vloženega truda in zadovoljstva strank? Seveda je k ceni ob legalnem poslovanju potrebno prišteti še vse posredne stroške, ki ob tem nastajajo (DDV, prispevki, obratovalni stroški, ...). Le pogumno!

Marna pravi ...

Sem tudi jaz na pobudo tvojih prispevkov razmišljala, ali svoje delo ovrednotim tako kot treba ali kar nekaj. Pa sem se odločila, da za primer vzamem ogrlico, ki sem jo s kvačko izdelala iz žice. Dobila sem
VPC: 24€, MPC: 48€
Heh, za tak denar prodajam kar cel komplet (ogrlica, zapestnica in prstan).
Vseeno pa vidim, da se pri nakitu da ceno bolj realno postavit kot pri pletenju.
In še to: če bi prej prebrala tvoje objave na to temo, ne vem, če bi se odločila, kot sem se. ???
Mi vsaj zdaj daješ toliko bolj zagon in kar nekaj sem se od tvojega razmišljanja že naučila. Hvala!
Sicer pa hvala tudi Tinetu ... mislim, da je lepo napisal. Vsaj za trenutek sem se boljše počutila ;)

funchi pravi ...

Tine, hvala, ker si nas pocrkljal s tako lepo vzpodbudo.
Žal je veliko izvrstnih rokodelk, izjemnih ustvarjalk nekako vdanih v usodo, da tako pač je, da se od tega ne da živeti in, da je zato bolje, da niti ne poskušajo. Meni pa je to nekakšen izziv. Zato si nenehno postavljam vprašanje, koliko lahko jaz prispevam k temu, da se stanje spremeni.

Simona Sobotič pravi ...

Malo sem že pozna, ker sem prepozno videla objavo, a bi še jaz pristavila svoj piskrček, ker me resnično zanima realna cena mojega dela.

Recimo poletna oblekica za štiriletnico iz tankega bombaža:

cena materiala okvirno 20 eur
za delo sem porabila cca 30 ur x 4 eur =120 eur

Torej bi bila skupna prodajna cena 140 eur. Ja priznam, moja je bila precej nižja.

Simona Sobotič pravi ...

Pozabila sem dodati, da je bila oblekica kvačkana in ne sešita, da ne bo pomote :)